FORTSATT STARK TILLVÄXT OCH KRAFTIGT FÖRBÄTTRAD LÖNSAMHET• Nettoomsättningen ökade med 135 procent till 34,5 MSEK (14,7)
• Bruttovinstmarginalen steg till 52,6 procent (51,3)
• Rörelseresultatet ökade med 162 procent till 5,3 MSEK (2,0), vilket motsvarar en rörelsemarginal på 15,5 procent (13,9)
• Resultat efter skatt var 3,8 MSEK (1,4), en ökning med 170 procent. Nettomarginalen steg till 11,0 procent (9,5)
• Resultat per aktie uppgick till 31 SEK (11)
• Prognos för helåret 2007 är en omsättning om drygt 120 MSEK och ett rörelseresultat omkring 15 MSEK
• Styrelsen har beslutat ansöka om notering på OMX First North under 2007
För ytterligare information vänligen kontakta:
Christina Tillman, VD
Telefon 08-522 285 02 eller 0733-10 60 00
christina.tillman@oddmolly.comOm Odd Molly
Odd Molly International AB startade sin verksamhet under våren 2002 och bedriver design, produktion och försäljning av kläder och accessoarer inom mode för kvinnor. Sedan starten har Odd Molly på kort tid framgångsrikt etablerat sig som ett internationellt varumärke i övre mellanprissegmentet. Omsättningen 2006 uppgick till 54,5 MSEK och rörelseresultatet uppgick till 4,9 MSEK under samma period.