PRESSMEDDELANDE
Stockholm den 11 augusti 2008
Inför presentationen av Odd Mollys vår- och sommarkollektioner 2009, lanseras en ny webbplats och en global kampanj online.
Sajten är unik i sitt slag och gjord helt i Odd Mollys egendesignade tyger.
– Hela oddmolly.com inklusive själva fönstret i webbläsaren gör vi i våra tyger, berättar Per Holknekt, grundare och varumärkesansvarig på Odd Molly. Det här är ett fantastiskt sätt att vara intressant, produktnära, odigital och lagom förförisk. För oss är internet en mycket viktig kanal, eftersom den når ut till samtliga marknader där vi är verksamma. Dygnet runt.
Som en del av lanseringen av sajten görs även en kampanj på adressen www.oddmolly.com/browser.
– Det är ett kreativt sätt att ta tyg-konceptet ett steg till, berättar Martin Stadhammar, creative director på digitala byrån Albert Ken. Genom att skriva in adressen i din webbläsare kan du surfa runt på alla dina vanliga sajter – men göra det i Odd Molly-tyg! Vi har helt enkelt gjort nätet lite snyggare och skönare!
En utvidgning av kampanjen sker på modebloggar världen över. Via adressen www.oddmolly.com/share kan bloggare ladda ner knappar som gör att bloggbesökarna kan uppleva bloggen i Odd Mollys tyg.
Webbplatsen och kampanjen lanseras i dagarna.
Odd Molly är ett svenskt bolag som designar, marknadsför och säljer mode för kvinnor genom externa återförsäljare världen över. Varumärket finns representerat i cirka 1600 butiker i 38 länder.
Albert Ken är en Digital Presence Agency som tar helhetsansvar för sina kunders närvaro online, med fokus på kommunikation, strategi och affärsutveckling.
Kontakt Odd Molly: Per Holknekt per.holknekt@oddmolly.com
Kontakt Albert Ken: Martin Stadhammar martin.stadhammar@albertken.com
Tel + 46 70 253 44 40