Odd Molly rekryterar vice VD

Odd Molly International AB (publ)

Stockholm den 4 juli 2018

Odd Molly har anställt Sara Fernström som ny vice VD med ansvar för att utveckla bolagets internationella försäljning, etablering och nätverk. Sara kommer närmast från en position som VD för Lyft Brands Group i New York. Hon har mångårig erfarenhet från digital strategi för konsumentnära bolag och affärs- och varumärkesutveckling, särskilt på den amerikanska marknaden. Hon kommer att ingå i koncernledningen när hon tillträder som vice VD den 5 augusti 2018, då också Jennie Högstedt Björk tillträder som VD.

”Vi är fantastiskt glada över att göra denna rekrytering av Sara Fernström till Odd Molly. Saras uppdrag är att ställa om affärsmodellen till ökat digitalt fokus och större partnernätverk samt skapa förutsättningar för internationell expansion i alla kanaler. Sara har ett stort kontaktnät och en gedigen erfarenhet från affärs- och varumärkesutveckling inte minst inom e-handel och sociala medier. Hon kommer att bli en viktig spelare för att bidra till att utveckla och genomföra Odd Mollys internationella tillväxtplan”, kommenterar Jennie Högstedt Björk, Odd Mollys tillträdande VD, idag vice VD och sortimentschef.

”Med en stark verksamhet i norra Europa, ett fantastiskt livsstilsvarumärke med en unik stil och beprövad e-handelsplattform, är Odd Molly väl positionerat för att expandera globalt. Jag är stolt över att gå till ett företag med hållbara värderingar och så stark tillväxtpotential. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med Jennie och resten av teamet för att driva förbättrad utveckling, särskiljande och kraftfull marknadsföring och att utöka Odd Mollys närvaro över hela världen med ett omnikanalerbjudande”, säger Sara Fernström, tillträdande vice VD.

Sara Fernström har en BsC i International Business med inriktning marketing från Berkeley College, Kalifornien, USA. Sara kommer närmast från en position som VD för varumärkesföretaget Lyft Brands Group i New York där hon bland annat bidragit till den strategiska varumärkesutvecklingen av konsumentnära bolag såsom Ben Sherman och Bruno Magli samt arbetat med sociala medier-strategi för H&M. Dessförinnan arbetade hon på United Talent Agency och Creative Artists Agency i Kalifornien i nästan tio år, med bland annat företagsutveckling, förvärv och nya digitala satsningar.