Odd Molly International AB (publ)
Stockholm den 25 januari 2018
Under modeveckan i februari 2019 öppnar Odd Molly en flaggskeppsbutik på NK i Stockholm. Butiken kommer att drivas av Magasin Mathilde AB och ha ett mer kontinentalt urval av Odd Mollys sortiment.
”På NK kommer Odd Molly erbjuda ett sortiment som går mer i linje med det vi säljer i många av våra europeiska länder. Det blir en större andel plagg med handgjorda detaljer och mer exklusiva material, som siden och cashmere, än vad Odd Molly vanligen visar i Sverige. Dessutom kommer det då och då finnas unika produkter som endast finns att få tag på just på NK”, säger Jennie Högstedt Björk, VD för Odd Molly.
”Vi ser detta samarbete med Mathilde, och den fina ytan på NK, som en bra möjlighet att visa mer av vårt varumärke här i Sverige. Varumärket är redan välkänt här, fast många förknippar oss fortfarande mest med knytkoftor. De konsumenter som besöker NK kommer få en ännu tydligare bild av dagens Odd Molly”, fortsätter Jennie Högstedt Björk.
Klänningar kommer vara den dominerande produktgruppen, men det kommer också finnas en bredd i sortimentet, och en bra variation mellan handgjorda brodyrer, unika prints, vackra spetsar och hålmönster. Odd Mollys butikskoncept på NK-ytan har vidareutvecklats med en stilrenare och mer exklusiv känsla.
Inom Odd Molly pågår ett genomgripande arbete för att ställa om affärsmodellen och minska ner den egna retailverksamheten och i stället skapa fysisk närvaro genom starka lokala partners. Samarbetet med Mathilde på NK är ett led i denna strategi.
”Vi har haft ett väldigt långt och starkt samarbete med Odd Molly, och när den här möjligheten kom kände vi alla att det var ett unikt tillfälle för oss tillsammans, att ta samarbetet ett steg vidare”, säger Madeleine von Rosen och Jan Wallmark, ägare till Magasin Mathilde.
Butiken kommer slå upp portarna den 7 februari med en helt nyinkommen vårkollektion.