Odd Mollys nya herrsatsning lanseras: post fire dew

PRESSMEDDELANDE
Stockholm den 21 januari 2010

Post fire dew är namnet på ett nytt svenskt modevarumärke. Odd Mollys Creative Director Per Holknekt har tillsammans med chefsdesignern för herr, Ylva Liljefors, utvecklat en herrkollektion som kommer ut till externa återförsäljare hösten 2010. Redan från start lanseras varumärket internationellt via säljagenter i Sverige, Norge, Tyskland, Belgien, England, Italien, Spanien och Schweiz. Kollektionen omfattar ett 60-tal plagg med fokus på jackor och överdelar. post fire dew – betydelsen
Den obeskrivligt sköna känslan efteråt. Stunden efter. När en skogsbrand har dött ut lägger sig en pärlhinna av dagg på marken. Den svalkar och läker. Den sakta röken som stiger är det enda minnet av vad som just skett.

Kollektionen
Materialet har råa kanter fast med en jämn känsla. Det är en oregelbunden struktur och kollektionen är ostruken. Looken är en blandning, orakad, ruggad och sliten men ändå med klass och hög kvalité. De osynliga ingredienserna är manlighet med en djupare, uppmärksam, hjärtlig och äventyrlig bredd.

Idén bakom varumärket
Han som vågar, vinner. Somliga har mod att söka, även fast instinkten säger något annat. Det här varumärket är till de få som står upp för sin övertygelse och följer sin intuition trots förväntningar, risker och begränsningar.

post fire dew – mannen
Den företagsamma. Han har höga ambitioner men tar sig själv på lagom stort allvar. Han är framgångsrik eller på väg dit samtidigt som han ibland skiter i normer och regler. Rikedom är inte målet i sig. Pengar är inte målet, utan medlet. “He who dies with all his money left, most likely dies poor”. Han är mannen som seglar själv om ingen följer med. Han står inte utanför och ser på utan är hellre i händelsernas centrum. Han vill se bra ut men vill inte vara en slav under modet. Han gillar god kvalité och spenderar gärna när det känns rätt. En ensamvarg ibland, men ändå världsvan. ”living atop his own footprint”. Han är en tänkare, han lever ut och ger av sig själv, en medveten man. Men mest av allt är han orädd, nyfiken och alltid redo att utforska. Ready to take the consequences, hungry for the reward.

[REMOVED GRAPHIC]

Post fire dew ingår som ett eget varumärke inom Odd Molly-koncernen. Lanseringen av herrkollektionen väntas inte ha någon avsevärd påverkan på koncernens resultat för innevarande år.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Christina Tillman, VD Odd Molly, telefon: 08-522 28 502 eller mobil: 0733-10 60 00
Per Holknekt, Creative Director, telefon: 08-522 28 571 eller mobil: 0734-45 18 56
För pressbilder, vänligen kontakta: Sara Strand, 08-522 28 572 eller sara@postfiredew.com

Informationen i detta pressmeddelande kan vara sådan information som Odd Molly International AB ska offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 januari 2010 kl. 08.00.Om Odd Molly
Odd Molly är ett svenskt bolag som designar, marknadsför och säljer mode. Odd Molly-produkter såldes i höst genom cirka 1 450 externa återförsäljare samt en butik i egen regi i 34 länder runt om i världen. Odd Molly har 40 anställda på kontoren i Stockholm och Los Angeles samt i den egna butiken i Stockholm. Omsättningen 2008 uppgick till 268 MSEK och rörelseresultatet till 68 MSEK. Odd Mollys lönsamma tillväxt bygger på kreativ design, konsekvent varumärkesarbete och en affärsmodell som möjliggör expansion med begränsat kapitalbehov och minimerad lagerrisk. Odd Mollys aktie handlas på First North och bolagets Certified Adviser är Swedbank.

Odd Molly International AB, Kornhamnstorg 6, 111 27 STOCKHOLM, Växel: +46 8 522 28 500
www.postfiredew.com www.oddmolly.com

Odd Molly har även ett eget nyhetsbrev som rapporterar mindre nyheter från den dagliga verksamheten. För att prenumerera på det, gå till www.oddmolly.com och klicka ”sign up for our newsletter”.